To talende hunde skal tydeliggøre, at Brugsen er "noget andet" end discount
En helt ny reklamekampagne skal få kundernes øjne op for det nye Brugsen-koncept.
Det skriver Coop i en pressemeddelelse, hvor man samtidig løfter sløret for, hvad fremstødet består i.
Det er nemlig to talende hunde, der fremadrettet skal få danskerne til at handle mere lokalt i Brugsens butikker.
Kampagnen vil rulle ud over tv-skærme, biografer, sociale medier og Brugsens egne digitale kanaler i de kommende år - og er udviklet af Brugsens eget kæderåd samt bureauet Ocean Agency.
- Med kampagnen og universet vil vi tydeliggøre, at vi er noget andet end discountbutikkerne og de store supermarkeder. Vi har meget andet at byde på i form af mere nærvær, service og lokalt fællesskab.
- Vi er butikker, hvor medarbejdere og kunder kender hinanden. Netop nu oplever vi en tendens i tiden til at flere igen søger mod det nære og det fælles. Den udvikling vil vi gerne forstærke, udtaler Brugsen-kædedirektør, Torben B. Andersen.
300 butikker inden for to år
Med rødder helt tilbage til 1866 er Brugsen/Dagli'Brugsen den ældste af de tilbageværende dagligvarekæder i Danmark.
Derfor er det også andre værdier end nødvendigvis pris, som man vægter højt i kæden, påpeger Torben B. Andersen.
Det skal i stedet være "ansvarligheden og den lokale forankring" samt "de gode varer til ærlige priser og hjertet på rette sted", som skal drive værket, understreger han.
Siden årsskiftet har 55 Dagli'Brugsen-butikker fået en overhaling i en konvertering til det nye koncept - og inden 2024 bliver til 2025 følger yderligere 45.
Det er dermed forud for den plan, som Torben B. Andersen røbede for RetailNews tidligere på året. Her lød meldingen, at man regnede med at have 70 Brugsen-butikker ved årsskiftet.
- Discountbutikkerne kommer tættere og tættere på de områder, hvor vi er repræsenteret med Brugsen-butikker. Så det er klart, at de er vores nærmeste konkurrenter, også fordi prisfokusset blandt forbrugerne er så markant i øjeblikket.
- Vi skal være konkurrencedygtige ved at tilbyde mere og andet end lave priser, eksempelvis ved at etablere delikatesseafdelinger i nogle af de største Brugsen-butikker, sagde kædedirektøren dengang.
Desuden er det planen for Brugsen, at man inden udgangen af 2026 skal have omtrent 300 butikker med det røde Brugsen-skilt på facaden.
Du kan finde den første film i kædens nye reklamekampagne via linket her.